فهرست مطالب

سرمایه گذاری با سند ملکی 

سرمایه گذاری با سند ملکی در هر جای دنیا با هدف کسب سود برای آینده و زمانی انجام می شود که افراد نیازمند انجام کارهای بزرگ هستند. بنابراین با انجام سرمایه گذاری با سند ملکی یا وام با سند ملکی می توان این اهداف بلند مدت را عملی کرد. البته انجام سرمایه گذاری با ریسک نیز همراه است.

این ریسک در سرمایه گذاری به این معناست که ممکن است با انجام دادن یک سرمایه گذاری نادرست در هر زمینه ای می تواند باعث نابودی سرمایه اولیه شود در نتیجه باید با قواعد و اصولی که در سرمایه گذاری وجود دارد آشنا شوید و با آموزش های اولیه یک سرمایه گذاری درست و مطمئن در زمینه های مختلف انجام دهید.

به نوعی دیگر سرمایه گذاری یعنی اختصاص دادن منابع مالی معین برای به دست آوردن منابعی بسیار بیشتر در آینده است. این نوع سرمایه گذاری می تواند در هر زمینه ای باشد.

سرمایه گذاری در تمام جهان انواع مختلفی دارد که می توانیم به سرمایه گذاری در اوراق بهادار، مسکن، شرکت، کارخانه و غیره اشاره نماییم. برای دریافت سرمایه برای شراکت سرمایه گذاری با هلدینگ دیوان گروپ در تماس باشید.

مشاوره رایگان هلدینگ دیوان گروپ 

09125331851

سرمایه گذاری با چه هدفی انجام می شود؟

در دنیا امروز و با افزایش تورم همه افراد به دنبال این هستند که با سرمایه گذاری امن و مطمئن و با ریسک کم رفاه خود و فرزندان خود را بیشتر کنند. برای مثال افرادی که سرمایه گذاری می کنند به دنبال اهداف بزرگتری مثل خرید خانه، ماشین، زمین و غیره می باشند. بنابراین به دنبال آموزش و راهی مطمئن برای سرمایه گذاری هستند.

برای انجام یک سرمایه گذاری باید وام با سند ملکی گرفت و درست و رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ یک منبع در آمدی مناسب است که بتواند سرمایه اولیه را برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت فراهم سازد.

البته برای انجام یک سرمایه گذاری مناسب آموزش نیز لازم است با انجام سرمایه گذاری هدفمند و وام با سند ملکی و مدیریت صحیح آن با کمک یک درآمد مازاد می توان به اهداف بلند مدت دست پیدا کرد و این اهداف می تواند خرید خانه بزرگتر یا ماشین بهتر برای تمام افراد باشد.

مشاوره رایگان هلدینگ دیوان گروپ 

09125331851

 سرمایه گذاری چه مزیت هایی برای افراد دارد؟

با انجام سرمایه گذاری به صورت بلند مدت و کوتاه مدت می توانید به آنچه می خواهید دست پیدا کنید. علاوه بر این با انجام این کار از تورم در امان خواهید ماند.

به دلیل  اینکه با سرمایه گذاری به صورت ایمن می توانید سرمایه خود را رشد دهید. نه تنها دارایی شما حفظ خواهد شد بلکه  پس از مدتی افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از مزیت های سرمایه گذاری از بین رفتن دغدغه هایی است که ممکن است در دوران بازنشستگی اتفاق بیفتد.

بنابراین با داشتن یک سرمایه ایمن می توانید با آسودگی خاطر در این دوران زندگی کنید. روش های متنوعی برای انجام سرمایه گذاری وجود دارد.

برای نمونه می توانیم درمورد بورس و بازار سرمایه صحبت کنیم. با انجام سرمایه گذاری در بورس تهران می توانید با آگاهی و روش درست سرمایه گذاری شرکت های مختلف بورسی را انتخاب می کنند و در بلند مدت با رشد این شرکت ها می توانند سود کسب کنند.

زمین و مسکن نیز در جای مناسب می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد.

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری طلا است که با مبالغ کم نیز قابل سرمایه گذاری است. البته ریسک سرمایه گذاری در طلا زیاد است در نتیجه برای همه افراد توصیه نمی شود.

مشاوره رایگان هلدینگ دیوان گروپ 

09125331851

برای سرمایه گذاری چه چیزی بسیار مهم است؟

در سرمایه گذاری بسیاری از فاکتور ها مهم است و با آشنا شدن با این فاکتور ها می توانند به بهترین راه سرمایه گذاری انجام دهید.

یکی از فاکتور های بسیار مهم نقدشوندگی نوع سرمایه گذاری است زیرا باید چیزی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که در هر زمان چه در زمان رکود بازار و چه در زمان حرکت بازار نقدشوندگی خوبی داشته باشد.

یکی دیگر از معیار های مهم در سرمایه گذاری میزان ریسک سرمایه گذاری است. بر اساس نوع ریسک پذیری خود می توانید با انواع بازار ها آشنا شوید و به آن افق سرمایه گذاری گفته می شود.

بعضی از افراد بلند مدتی هستند و بعضی نیز برای مدت کوتاهی سرمایه گذاری می کنند.

یکی دیگر از معیار های مهم در سرمایه گذاری بازدهی آن است که بازار ها با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است در یک زمان یک بازار سود بیشتری بدهد.

روش های مختلف سرمایه گذاری

سرمایه گذاری به روش های مختلفی قابل انجام است. علاوه بر این با انجام سرمایه گذاری خوب می توانید نگاهی به آینده داشته باشید و در دوران بازنشستگی با آرامش زندگی کنید.

سرمایه گذاری باید بر اساس ریسک افراد انتخاب شود. برای نمونه بازار های پر رسیک مثل طلا برای افراد سالخورده با تمام درآمد مناسب نیست.

علاوه بر این سرمایه گذاری باید به گونه ای انجام شود که با آگاهی کامل باشد و به درستی انجام شود. سرمایه گذاری می تواند به صورت بلند مدت نیز انجام شود.

این نوع سرمایه گذاری برای تحقق اهداف به صورت بلند مدت انجام می شود.

سرمایه گذاری و گرفتن وام 

از آنجا که در ایران تورم روز به روز بالا می­رود، یکی از دغدغه­ های اصلی همه مردم سرمایه­ گذاری است.

سرمایه­ گذاری روش­های مختلفی دارد. یکی از بهترین راه­ها برای حفظ پول این است که آن را سرمایه ­گذاری کنید.

چرا که بدین ترتیب می­توانید در این اوضاع اقتصادی نگرانی­های خود را کم کنید. هلدینگ دیوان گروپ می­تواند به شما در سرمایه­ گذاری­ کمک کند.

برای آشنایی با راه­های سرمایه گذاری در ادامه به توضیحات کامل آن پرداختیم.

علم اقتصاد سرمایه ­گذاری یعنی تخصیص منابع مالی

در علم اقتصاد سرمایه ­گذاری یعنی تخصیص منابع مالی به یک یا چند داریی مختلف. بدین ترتیب در آینده منابع شما بیشتر و با ارزش­تر خواهد شد.

سرمایه­ گذاری به دو صورت انجام می­شود که عبارتند از:

  • سرمایه­ گذاری مستقیم
  • سرمایه­ گذاری غیر مستقیم

شما می­توانید با خرید و فروش سهام شرکت، اوراق بهادار، مسکن، زمین، طلا، خودرو و ارزهای خارجی و غیره صاحب سرمایه شوید.

البته توجه داشته باشید که سرمایه­گذاری با هدف سود بیشتر انجام می­شود. به همین دلیل با ریسک همراه است.

به این معنی که اگر سرمایه­ گذاری نادرست انجام شود، ممکن است که هیچ درآمدی بدست نیاورید یا حتی سرمایه شما کم شود.

بنابراین چنانچه تمایل به سرمایه­ گذاری دارید، باید قواعد و ویژگی­های هر یک از روش­ها را بدانید. برای این منظور می­توانید با هلدینگ دیوان گروپ تماس بگیرید تا در امر سرمایه­ گذاری شما را یاری کند.

 

سرمایه­ گذاری مستقیم

در این روش سرمایه ­گذاری توسط خود فرد انجام و مدیریت می­شود.

برای مثال، شما شخصا برای خرید سهام بورس اقدام کرده و سبد بورس را خودتان مدیریت می­کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه را از این روش بگیرید، باید دانش و اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین چنانچه از دانش سرمایه ­گذاری برخوردار نیستید، بهتر است که مستقیم خودتا سرمایه گذاری نکرده و به شرکت­های سرمایه­ گذاری مراجعه کنید.

یکی از شرکت­های معتبر برای اینکار هلدینگ دیوان گروپ است.

سرمایه­ گذاری غیر مستقیم

در این روش، فردی که قصد سرمایه­ گذاری دارد، به یک شرکت مراجعه کرده و آن شرکت بجای او سرمایه­گذاری را انجام می­دهد.

زمانی­که شما دانش کافی درباره سرمایه­ گذاری را ندارید، بهتر است که از این روش استفاده کنید. شما به صندوق­های سرمایه­ گذاری که مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار است مراجعه می­کنید.

آن­ها برای شما یک تیم رفه­ای تشکیل داده و بر روی سرمایه­ شما مدیریت خواهند کرد. برای بهره گیری از این روش می­توانید با هلدینگ دیوان گروپ تماس بگیرید.

دلایل سرمایه­ گذاری برای افراد چیست؟

همه مردم در حال تلاش هستند تا به اهدافی که در ذهنشان دارند، رسیده و رفاه بیشتری دریافت کنند.

برای مثال، موقعی را در نظر بگیرید که قصد خرید ماشین یا خانه را دارید. یا می­خواهید برای آینده فرزندتان سرمایه گذاری کنید.

برای اینکه به این اهداف برسید، باید یک منبع درآمد مناسب داشته باشید. این منبع درآمد باید بتواند سرمایه موردنیازتان را ایجاد کند.

برای اینکار بهترین روشی که می­توانید به سرعت به پول و سرمایه­ مورد نیازتان برسید، سرمایه­گذاری است.

اما پیش از اینکه سرمایه­ گذاری انجام دهید باید روش­های مختلف سرمایه­ گذاری را بدانید. در این راه باید از متخصصان کمک بگیرید.

به همین دلیل می­توانید به هلدینگ دیوان گروپ مراجعه کرده و کارشناسان این مجموعه در امر سرمایه ­گذاری کمک بخواهید.

مزایای سرمایه­ گذاری

سرمایه ­گذاری مزایای بسیاری به همراه دارد که مهم­ترین آن­ها عبارتند از:

  • رسیدن به اهداف مالی خود با سرمایه گذاری
  • در امان ماندن از تورم
  • نداشتن دغدغه مالی در دوران بازنشستگی

انواع سرمایه­ گذاری در ایران

سرمایه­ گذاری­ های مختلفی که می­توانید در ایران داشته باشید، به شرح زیر است:

  • بورس
  • زمین و مسکن
  • طلا
  • ارز خارجی
  • ارز دیجیتال
  • خودرو
  • سپرده بانکی

چنانچه قصد دارید در هر یک از موارد بالا سرمایه­ گذاری کنید، می­توانید از خدمات هلدینگ دیوان گروپ بهره مند شوید.

 

کدام سرمایه­ گذاری بهتر است؟

هر فردی شرایط و ویژگی­های شخصی خود را دارد. به همین دلیل نمی­توان یک روش سرمایه­گذاری را برای همه مردم اتخاب کرد.

بنابراین هر شخصی که قصد سرمایه­ گذاری دارد، بای ویژگی­های خود مانند افق سرمایه­ گذاری و سطح ریسک پذیری را بشناسد.

بعد از آن باید بازارهای مختلف را بررسی کرده و شناسایی کند.

مهم­ترین معیار برای بررسی انواع روش­های سرمایه­ گذاری، میزان بازدهی آن­ها در گذشته است.

برای مثال، در طی پنج سال گذشته بورس بازدهی 1660 درصدی داشته و بهترین عملکرد را نسبت به سایر روش­های سرمایه­ گذاری دارد.

هدف از سرمایه­ گذاری چیست؟

یکی از اهداف مهم سرمایه­ گذاری در ایران، حفظ ارزش پول هنگام تورم بالا و حفاظت از سرمایه شخصی است.

جدا از این هدف هر کس اهداف خود را برای سرمایه­ گذاری دارد. شاید ممکن است که یک نفر بخواهد در دوران بازنشستگی آرامش داشته باشد. این یکی دیگر از اهدافی است که اکثر سرمایه­ گذاران دارند.

چناچه هیچ سر رشته­ای از سرمایه­ گذاری ندارید، می­توانید از کارشناسان هلدینگ دیوان گروپ راهنمایی بخواهید. بدین ترتیب می­توانید بهترین روش سرمایه­ گذاری را انتخاب کرده و سرمایه­گذاری را شروع کنید.

هلدینگ دیوان گروپ دارای کادر خبره در زمینه سرمایه­ گذاری بوده و می­تواند به شما عزیزان در امر سرمایه­گذاری و حفظ سرمایه کمک بسیاری کند.

بنابراین برای شروع سرمایه­ گذاری وقت را تلف نکرده و با هلدینگ دیوان گروپ تماس بگیرید.

در ایران که قیمت کالاها و خدمات در حال افزایش است، یکی از راه‌های مقابله با تورم و حفظ ارزش پول سرمایه گذاری است.

هلدینگ دیوان گروپ سرمایه مورد نیاز شما را در کمتر از یک ساعت تامین می کند تا در رسیدن به هدفتان دچار درنگ نشوید . ب

رای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را خدمت شما بدهند. سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است.

اما ابتدا باید روش‌های سرمایه‌گذاری را بدانید و سپس اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. در این مقاله درباره روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری صحبت می‌کنیم.

مفهوم سرمایه گذاری

سرمایه به کلیه منابع مالی و منابعی که تبدیل به پول می‌شوند گفته می‌شود. سرمایه می‌تواند به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد.

سرمایه نقدی مانند پول و سرمایه غیر نقدی شامل دارایی‌ هایی است که دارید؛ مانند خودرو، مسکن، طلا و غیره. سرمایه با پول متفاوت است.

پول تنها نقدینگی است که همیشه در دسترس است. اما سرمایه طول عمر بیشتری داشته و می‌توانید برای ایجاد ثروت سرمایه‌گذاری کنید.

تعریف تورم

تورم به معنای افزایش قیمت‌ها در یک بازه زمانی مشخص است. زمانی که قیمت کالا و خدمات بدون پشتوانه و برنامه ریزی افزایش می‌یابد، تورم به وجود می‌آید.

در این حالت قدرت خرید مردم کم می‌شود و تقضای محصولات با نقدینگی موجود را برای خرید محصولات بهم می‌زند.

بنابراین اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری کنید، باید روشی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که هنگام افزایش تورم، ارزش سرمایه شما کم نشود.

در ادامه روش‌ّهای مختلف سرمایه‌گذاری را معرفی کردیم و هر کدام را شرح دادیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

خرید ملک و زمین برای سرمایه گذاری

همان‌طور که می‌دانید قیمت مسکن و هزینه‌های ساخت و ساز آن بسیار بالا است. بنابراین برای خرید خانه به سرمایه بسیار بالا نیازدارید.

از طرفی برای خرید و فروش زمین و ملک بازار شفافی وجود ندارد و هردو قابلیت نقد شوندگی پایینی دارند.

عواملی مانند هزینه تعمیرات و نگه‌داری، رشد ناهمگو قیمت مسکن و زمین در شهرها، پرداخت وام و پروژه‌هایی مانند مسکن مهر و مسکن ملی بر روی سرمایه‌گذاری ملک تاثیر بسزایی دارد و باید به آن‌ها توجه کرد.

خرید ارز برای سرمایه گذاری

اکثر مردم ایران خرید ارز را بهترین روش سرمایه گذاری می‌دانند. اما بازار ارز یکی از پر ریسک‌ترین بازارها است و نوسان زیادی دارد. از جمله پارامترهایی که روی قیمت ارز تاثیر می‌گذارد، عبارتند از:

  • واردات
  • صادرات
  • سیاست‌هایی دولت
  • سیاست‌های بانک مرکزی

گاهی اوقات ممکن ایت خرید و فروش ارزها مانند دلار و یورو با محدودیت همراه باشد. به علاوه، نگه‌داری مقدار زیادی ارز طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

خرید ماشین برای سرمایه گذاری

خرید خودرو در ایران برخلاف کشورهای دیگر یک سرمایه به شمار می‌رود. اگر قیمت خودرو را در سال‌های گذشته مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که افزایش قیمت ماشین غیر قابل تصور است.

اما عواملی باعث می‌شود که خرید خودرو با ریسک و محدودیت روبه رو شود. آن‌ها شامل هزینه نگه‌داری و تعمیرات، بیمه، عدم اطمینان به خودروهای خارجی و غیره است.

به همین دلایل افراد بسیاری سرمایه‌‌گذاری در بازارهای دیگر را انتخاب می‌کنند.

سپرده گذاری در بانک

به گفته عده‌ای سپرده گذاری در بانک و ریافت سود بانکی یک سرمایه گذاری مناسب است. اما طبق داده‌ها در سال‌های گذشته، سود بانکی همیشه کمتر از نرخ تورم است.

به همین دلیل سپرده‌های بانکی گزینه مناسبی برای حفظ ارزش پول نیست.

در حالی که حالات مختلف سرمایه‌گذاری را بررسی کردیم و با معایب آن‌ها آشنا شدیم، می‌توان فهمید که سرمایه‌گذاری در بازار بورس بهترین روش است. در ادامه این روش را توضیح می‌دهیم.

با این حال ممکن است بورس نیز مانند سایر روش‌های دیگر زمانی دچار رکود شود. اما سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به صورت طولانی مدت، بازدهی بیشتر و مناسب‌تری نسبت به سایر روش‌ّها دارد.

برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس مواردی را باید مد نظر قرار داد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

سرمایه گذاری بازار بورس

طی ۵ سال گذشته بازار بورس با بازدهی ۱۴۵۵ درصدی در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری دیگر بهترین عملکر را داشته است.

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، طلا با بازدهی ۸۳۳ درصد، مسکن با ۶۵۱ درصد، دلار با ۵۷۴ درصد و سپرده‌ّهای بانکی با ۹۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

اما برای سرمایه‌گذاری نباید فقط به بازدهی آن توجه کرد. هرکدام از روش‌های سرمایه‌گذاری شرایط خاص خودشان را دارند.

به همین دلیل افراد نمی‌توانند در همه این بازارها حضور داشته باشند. بنابراین برای انتخاب بهترین روش علاوه بر بادهی باید فاکتورهای دیگر را نیز مد نظر قرار دهید.

بورس

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری، بورس و خرید و فروش سهام شرکت‌ها است.

خرید سهام شرکت در ایران به‌عنوان یکی از بازارهای اصلی سرمایه‌گذاری شناخته شده و افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.

بازدهی سرمایه گذاری بورس

همان‌طور که در نمودار مشاهده کردید، بازار بورس در ۵ سال گذشته، بازدهی ۱۴۵۵ درصدی داشته است و در مقایسه با سایر روش‌ها بهترین عملکرد را دارد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بورس در طولانی مدت، بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارها مانند طلا، ارز، خودرو و سپرده بانکی دارد.

نقد شوندگی بورس و سرمایه گذاری

نقد شوندگی یعنی دارایی خود را بتوانید به راحتی و سریع به پول نقد تبدیل کنید. سرمایه گذاری در بازار بورس نسبت به سایر روش‌ّها نقد شوندگی بیشتری دارد.

لازم به‌ذکر است که تمام سهم‌ها از بورس نقد شوندگی بالایی ندارند. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در یک سهم، متوسط حجم معاملات روزانه را نگاه کنید.

امکان مدیریت ریسک بورس و سرمایه

حدود ۶۰۰ اوراق بهادار با سطوح مختلف ریسک و بازده در بازار بورس وجود دارد.

متقاضیان می‌توانند با تشکیل سبدی که از دارایی‌های بازار سرمایه است استفاده کنند و از ابزارها و راهکارهای متنوع سرمایه‌گذاری و ریسک را مدیریت کنند.

امکان سرمایه گذاری با مبالغ کم در بورس

برای سرمایه گذاری در روش‌هایی مانند خرید سکه طلا، خودرو و غیره به چند صد میلیون پول نیاز دارید. در حالی‌که با حداقل ۵۰۰ هزارتومان می‌توان در بورس سرمایه‌گذاری کرد.

انجام سهول معاملات در بازار بورس

خرید و فروش انواع اوراق بهادار به صورت آنلاین انجام می‌شود. در حالی‌ که روش‌های دیگر مانند طلا، ارز، مسکن و خودرو این امکان وجود ندارد.

شفافیت معاملات در بازار بورس

شفافیت معاملات در بازار بورس نسبت به سایر بازارها بیشتر است و نهادهای نظارتی در این بازار حضور بیشتری دارند.

تمامی شرکت‌هایی که سهامشان در بورس معامله می‌شود، باید صورت‌های مالی را به صورت دوره‌ای در وب سایت کدال منتشر کنند.

در این گزارش‌ها میزان بدهی، درآمد، سرمایه‌گذاری شرکت و غیره را مشاهده می‌کنید. بنابراین، از این موارد مطلع خواهید شد و بهترین شرکت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب خواهید کرد.

سرمایه گذاری در بازارهای موازی از طریق بورس

با سرمایه‌گذاری در سهام شرکت می‌توان در بخش‌هایی مانند سکه طلا نیز سرمایه‌گذاری کرد. برای آشنایی با این روش ادامه مطلب را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری در صندوق‌هایی با درآمد ثابت

یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، صندوق‌های سرمایه گذاری است.

زمانی که واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری می‌خرید، مدیریت دارایتان را به یک تیم حرفه‌ای می‌سپارید، این تیم در بازارهای مختلف شناخت کافی را دارد.

به همین دلیل بازده مناسبی را به ازا ریسکی که می‌پذیرد ایجاد می‌کنند. بنابراین، اگر فرصت کافی برای بررسی و تحلیل بازار را ندارید این صندوق‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند یکی از آن‌ّا صندوق‌های با درآمد ثابت است. در زیر برخی از ویژگی‌ّلی آن را مشاهده می‌کنید:

  • صندوق با درآمد ثابت ریسک پایینی دارد و درصد سپرده‌های بانکی است.
  • بازدهی سالانه صندوق با درآمد ثابت حدود بازدهی سالیانه سپرده‌های بانکی باند مدت است.
  • سود بانکی طبق حداقل موجودی بانک تعیین می‌شود. در حالی که سود صندوق‌ّها با درآمد ثابت به صورت روزانه حساب می‌شود.

مشاوره رایگان هلدینگ دیوان گروپ 

09125331851

فهرست